podsumowanie kwietnia

Statystyczne podsumowanie miesiąca – kwiecień 2018

Mniejsza aktywność na blogu w kwietniu odbiła się w jego statystykach. Czas pozbierać się z podłogi i zastanowić nad poprawą. Pierwszym krokiem jest kolejne Statystyczne Podsumowanie Miesiąca, które pojawia się z 2 tygodniowym opóźnieniem. Co takiego oderwało mnie od blogowania w poprzednim miesiącu? Odpowiedź w artykule. 

Podsumowania tworzę z trzech powodów. Po pierwsze kontroluję efekty własnych działań. Wiem, czy idę naprzód, czy staczam się w dół. Po drugie mam dodatkową motywację do blogowania (jak na statystyka przystało, jarają mnie cyferki w Excelu). Po trzecie dla Ciebie może być to doskonałe case study. Interpretując samodzielnie prezentowane wskaźniki, możesz wyciągnąć wnioski dla swojego bloga.

Poprzednie podsumowania znajdziesz tutaj.

Priorytety

W kwietniu realizowałem dwa spore projekty. Moje narzędzie do śledzenia czasu pracy pokazuje mi, że poza pracą, średnio 45 minut spędzałem dziennie w sieci. Zazwyczaj ograniczało się to do odpowiedzenia na wiadomości na Messangerze lub Telegramie. W połowie miesiąca podjąłem więc decyzję, że do pisania wrócę w maju.

Niestety, jeśli blog nie jest Twoim priorytetem, czasami musi zejść na drugi plan. Mam nadzieję, że powoli wszystko wróci do normy.

Realizacja planu

Zakładałem, że w marcu:

  1. Opublikuję 3 artykuły – opublikowałem tylko 2.
  2. Wysłać pierwszy newsletter – wysłane.
  3. Zdobyć 1 wartościowy link zewnętrzny – zrobione.

Cele nie były wygórowane, ale specjalnie takie założyłem ze względu na inne kwietniowe plany.

Statystyki bloga

Blog

statystyki kwiecień 2018

  • Użytkownicy: 110 (-118 / 51,75%)
  • Sesje: 168 (-245 / 59,32%)
  • Odsłony: 382 (-617 / 61,76%)
  • Czas trwania sesji: 3:41 (-0:20)

Ograniczona aktywność w sieci sprawiła, że mniej osób zaglądało na bloga. Można powiedzieć, że prawi wróciłem do statystyk ze stycznia, kiedy zaczynałem prowadzenie tego bloga.

statystyki styczeń-kwiecień 2018

Na stałym poziomie utrzymuje się odsetek wejść na bloga z wyszukiwarki. Spadła liczba zewnętrznych odnośników na rzecz  social mediów. To za sprawą większej aktywności na LinkedInie oraz Google+. Oczywiście niezmiennie króluje Facebook. W zestawieniu pojawił się nowy kanał – email, czyli przekierowania z newslettera.

google analytics - pozyskiwanie odbiorców

Aktywność na blogu:

  • Liczba artykułów: (0)
  • Liczba komentarzy: 24 (-15).

Odsetek komentujących, mimo niewielkiej liczby wyświetleń, wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Bardzo mnie to cieszy i zarazem motywuje do dalszej pracy.

Social Media

We wszystkich kanałach poza Facebookiem odnotowałem delikatny przyrost obserwujących, natomiast ze względu na moją niską aktywność, spadło zaangażowanie.

  • Facebook – postów: (0), polubień: 39 (0), aktywności dot. postów: 15 (-32), zasięg postów: 125 (-955).
  • Twitter – tweetów: 20 (-39), obserwujących: 157 (+3), zasięg: 16 900 (+300).
  • Instagram – posty: 2 (-3), obserwujących: 229 (+5), polubienia: 42 (-88).
  • LinkedIn – kontaktów: 257 (+6).

Newsletter

Wysłałem drugi newsletter newsletter. Znajdziesz go już w archiwum.

  • Liczba subskrybentów: 3 (0).
  • Wysłane newslettery: 1 (0).
  • Średni OR: 33% (-67 pkt.%)
  • Średni CTR: 33% (-67 pkt. %)

Wpisy

W marcu opublikowałem 2 wpisy, a konkretnie:

  1. Statystyczne podsumowanie miesiąca – marzec 2018
  2. Blogi, które wspieram, lubię i szanuję – Share Week 2018

Poniżej zestawienie najczęściej wyświetlanych podstron na blogu.

statystyki - najlepsze artykuły

Poza stroną główną najczęściej odwiedzanym wpisem był ten o spieniężaniu bloga. Był on opublikowany pod koniec marca, więc wyświetlenia związane są z odwiedzinami na początku kwietnia.

Wnioski?

Powtórzę wniosek z marcowego podsumowania: jeśli chcesz prowadzić bloga, to musisz blogować regularnie. Właśnie pracuję nad przywróceniem pisania, jako obowiązkowego elementu mojego planu dnia. Nie jest to łatwe, bo będę musiał z czegoś zrezygnować, ale mam nadzieję, że się uda.

Cele na maj

W zasadzie mamy już połowę maja, więc zamieszczam tylko 2 cele. am kolejny duży cel pośrednio związany z blogiem, ale na ten moment jeszcze nie zdradzę, co to będzie. Natomiast z tematów czysto blogowych:

  1. Opublikować case study sprzedaży ebooka.
  2. Wysłać 1 newsletter.

Dzięki za dotarcie do końca i do usłyszenia (przeczytania) niebawem.

Opublikowane przez: Kamil Bąbel

Twórca internetowy, poszukiwacz przygód i miłośnik wystąpień publicznych. Lubi realizować pomysły, które uchodzą za trudne, bardzo trudne, a nawet nierealne. Uważa, że rzeczy wielkich nie osiąga się w pojedynkę. Subskrybuj newsletter, aby nie przegapić kolejnych wpisów.

Dodaj komentarz